[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • moa
    Classic
    • 2011
    • 15

    Prezes52, auto z 2011 kwiecień, niecałe 50kkm

    Komentarz

    • Prezes52
      RS
      • 2012
      • 6427
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      moa, wczesniej nie wymieniałeś sprężyn? teraz dopiero zauważyłeś problem?


      Mariusz
      Spoty Tarnowskie

      Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

      Komentarz

      • moa
        Classic
        • 2011
        • 15

        Prezes52,wcześniej nie widziałem tego tematu i wydało mi się to normalne, ale po ostatnich wakacjach zimowych gdy zapakowałem dwie małoletnie córki i parę toreb wszystkie wierzchołki drzew były dokładnie oświetlone.

        Komentarz

        • Prezes52
          RS
          • 2012
          • 6427
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          ja nie mam gazu i też to zauważyłem dopiero jak zapakowałem 5 osób i 4 podręczne walizki wcześniej myślałem że ten temat mnie nie dotyczy w tedy poczytałem pomierzyłem i stwierdziłem problem wiele osób nie wie o tym myśli że tak ma być


          Mariusz
          Spoty Tarnowskie

          Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

          Komentarz

          • moa
            Classic
            • 2011
            • 15

            I jak sie nie wk....ć oto odpowiedz SAP
            Szanowny Panie.
            Reklamowana przez Pana usterka jest wynikiem zużycia eksploatacyjnego, a w myśl Warunków gwarancji, tego typu uszkodzenia stanowią koszt Posiadacza pojazdu.
            Warto w tym miejscu przypomnieć, że Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. nie jest Gwarantem Pana samochodu. Gwarantem samochodu Skoda Auto jest każdorazowo jego Sprzedawca, czyli Autoryzowany Dealer ©koda Auto.

            Komentarz

            • kazek103
              Rider
              • 2012
              • 351

              Mają taki standardowy tekst, też dostałem identyczny dwa razy.
              Jednak uderzyłem do serwisu i po pomiarach wysłali zgłoszenie do SAP i przyznali wymianę która nic praktycznie nie daje, dwie wymiany sprężyn i nadal
              W końcu zakupiłem sprężyny od kolegi z forum choć gwarancji jeszcze 14 miesięcy i myślę, że będzie ok.
              Spróbuj w innym serwisie, choć to pismo trochę namieszało, a właściwie jego interpretacja przez niektóre serwisy.

              Komentarz

              • EBP
                Drive
                • 2012
                • 49

                Zajebista jest gwarancja (nie tylko w tym przypadku) aso pisze do vag czy ma wymienić, chociaż to aso jest odpowiedzialne za gwarancję. Się zastanawiam co nas obchodzi VAG i jego opinia/ocena ? Przecież to nie jest strona w tej sprawie. Wychodzi na to, że jeżeli ASO nie ma ochoty się wywiązać z warunków gwarancji to pozostaje......... Równie dobrze mogą się reklamować że dają 100000 lat gwarancji na skodę będzie w tym tyle prawdy co w twierdzeniu, że auto ma 2 lata gwarancji.
                Ku przestrodze-szalony ponton
                https://www.youtube.com/watch?v=CV1jr7nl53s

                Komentarz

                • slawko80rr
                  Rider
                  • 2010
                  • 600
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  kupiłem 3 letnią w grudniu bez gazu i było ok a temat widziałem, jeżdżę w max 2 osoby, założyłem LPG tydzień temu i widać że tył przysiadł jak pełny zbiornik lpg i połowa Pb + pełne koło zapasowe w bagażniku, ale na razie pojeżdżę....
                  Sławka wozi Superb 2 FL
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    Zamieszczone przez slawko80rr
                    na razie pojeżdżę....
                    im dłużej jeździsz tym dłużej amor dostaje w dupę.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • kapi
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Fabia combi

                      wczoraj wracałem z niemcowni, i granatowa OII w kombi SK... mnie mijała, wyglądała jak stary citroen - połowa koła schowana pod błotnikiem a tylne koła w negatywie stały.

                      pozdrawiam kierowce - na pewno przegląda forum :szeroki_usmiech
                      OII sprzedana


                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                      Komentarz

                      • slawko80rr
                        Rider
                        • 2010
                        • 600
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez slawko80rr
                        na razie pojeżdżę....
                        im dłużej jeździsz tym dłużej amor dostaje w dupę.
                        y

                        to zaczynam się martwić niestety, nie ma lekko poczytam i pomyślę które rozwiązanie zastosować bo widzę że jest kilka

                        no i ja szukam rozwiązanie poza gwarancją więc pole manewru inne niż wielu z Was, ważne żeby było skuteczne a nie darmowe
                        Sławka wozi Superb 2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                        Komentarz

                        • M.Koszu84
                          Drive
                          • 2012
                          • 50

                          problem z pomiarem zawieszenia

                          Na początku lutego zgłosiłem oficjalnie w serwisie w Gdańsku problem z tylnym zawieszeniem ( dupa szkodnika siedzi) pojazd wyposażony w LPG montowane w aso i fabryczny hak. Zaproszono mnie na pomiar dwa zbiorniki pełne + koło zapasowe, zrobiono zdjęcia sprężyn, wystawiono zlecenie i udałem się do serwisu Fiata na Szadółki celem wykonania pomiaru. Po przyjeździe na miejsce bardzo się zdziwiłem kiedy kazano wjechać mi na ścieżkę diagnostyczną , włączono tzw. szarpaki którymi zazwyczaj sprawdza się amortyzatory. W ten sposób dokonano pomiary mojego tylnego zawieszenia, człowiek który przeprowadzał badanie powiedział ze zawieszenie w normie( wtedy prawie eksplodowałem) Po około miesiącu sam zainteresowałem się sprawą i dowiedziałem się że pomiar wykonany przez ASO jest niewłaściwy i muszę wykonać go jeszcze raz. I tu UWAGA cytuję słowa doradcy serwisowego " niech pan poszuka sobie jakiegoś zakładu który zważy pojazd może być to ZŁOMOWIEC na którym porobią zdjęcia tego pomiaru" w tym momencie zostałem całkowicie osłabiony :shock: . Czytając forum ustaliłem ze pomiar powinien być dokonany przy pomocy miary , są określone normy którym auto musi odpowiadać tj zawieszenie tylne 39,4 +- 10mm. Według mojego własnego pomiaru moje auto od środka piasty do rantu nadkola ma 36,3 więc wiec poniżej normy. Spotkał się ktoś z takim sposobem pomiaru auta jaki przedstawiłem ? miał ktoś ważone auto? coś mi sie wydaje że moje aso nie wie chyba co robi :twisted:

                          Komentarz

                          • Rosomak
                            L&K
                            • 2011
                            • 1365
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Ja czegoś tu nie rozumiem! Czemu do choooja pana, to Wy właściciele aut na gwarancji musicie szukać sobie sami i płacić za ważenie auta???
                            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                            Komentarz

                            • kazek103
                              Rider
                              • 2012
                              • 351

                              Miałem ważony pojazd, ale zorganizował to serwis. Po prostu Pan z serwisu pojechał ze mną do zaprzyjaźnionego skupu złomu gdzie był ważony nacisk na przednią, tylną oś i cały pojazd. Na dzień dzisiejszy po dwóch wymianach pomiar ok.38-38,5 sprawę odpuściłem w garażu już czekają nowe nie oryginalne sprężynki na wymianę koszt to 280 zł w przesyłką i mam nadzieję, że będzie ok. combi 1,8 TSI z hakiem.

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                A jak wymiana byla przy 10500km, teraz auto ma 19000 ale minelo 9 miesiecy, to co wtedy, moge jeszcze raz zmieniac, czy mam 24 miesiace na wymieniony element :diabelski_usmiech
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • marcin91860
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 47

                                  @M.Koszu84
                                  Ja miałem ważone auto po tym jak zawiodły wspomagacze i BF-y. Ważenie przeprowadził serwis "gdzieś po sąsiedzku" a ja wcale nie musiałem nigdzie jeździć z autem i za nic płacić. Podobnie było już u innych. Domyślam się że ważenie jest na wniosek SAP a serwis chciałby nie ponosić jego kosztów więc zwrócił się do Ciebie. Ja bym w tej sytuacji uderzył do SAP czy teraz VSG przez formularz kontaktowy opisał o co zostałeś poproszony i że nie widzisz powodu żeby za cokolwiek płacić.

                                  Komentarz

                                  • bishop
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1430

                                    Zamieszczone przez M.Koszu84
                                    Według mojego własnego pomiaru moje auto od środka piasty do rantu nadkola ma 36,3 więc wiec poniżej normy. Spotkał się ktoś z takim sposobem pomiaru auta jaki przedstawiłem ? miał ktoś ważone auto? coś mi sie wydaje że moje aso nie wie chyba co robi

                                    Tak mierzą ,miarka od środka koła do rantu, ważenie miałem za darmo i nieodległej fili aso.
                                    To całe ważenie i inne to taka ścieżka zdrowia ,żeby odpuścić i płacić ze swojej kieszeni za nowe sprężyny. :twisted:

                                    [ Dodano: Wto 12 Mar, 13 17:42 ]
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    A jak wymiana byla przy 10500km, teraz auto ma 19000 ale minelo 9 miesiecy, to co wtedy, moge jeszcze raz zmieniac, czy mam 24 miesiace na wymieniony element :diabelski_usmiech
                                    Według sap nie bo sprężyny w Octavi to element eksploatacyjny , który wytrzymuje 6tyś km. :twisted: W pratyce pocisnac dealera i wymieniają.

                                    Komentarz

                                    • Prezes52
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 6427
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      M.Koszu84, waga jest wymagana całego auta jak i każdej osi z osobna ale to powinno zabiezpieczyć ASO ja zrobiłem na własną reke wage auta ale tylko dlatego ze nie miałem czasu podjechać do ASO a miałem takie możliwości co do mierzenia powinni zdjać kołpak jeśli masz i zmierzyć miarka od środka koła do rantu nadkola
                                      następnie podnieść auto sprawdzić jakie masz założone spręzyny maja dokładne instrukcję w swoich kompach tylko nie chce im się szukać
                                      ja nie odstępowałem auta przy pomiarze bo cwaniaki robią też tak że najpierw podnosza auto a potem mierza wtedy spręzyny się nie ulożą i wymiar wychodzi zawyzony
                                      po założeniu nowych spręzyn majpierw mechanik pojechał na trase przejechał pare km i dopiero mierzył dzwoń do nich z powrotem i żądaj pomiaru a i wage niech sobie sprawią to jest w ich gesti!!! Zgłaszasz usterke gwarancyjną!!! jak nic nie wskurasz poproś o telefon z kierownikiem serwisu itd
                                      Ciekaw jestem ile ma Twoje auto i jaki przebieg? Wiesz o piśmie tylko 6 miesiecy albo 10tkm którym się zasłaniaja i odrzucaja reklamacje ale nie daj się zbyć to jest wada fabryczna wszystkich Tourów ja nie mam gazu ani haka a sprężyny wymieniłem


                                      Mariusz
                                      Spoty Tarnowskie

                                      Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Czy ktoś montował u siebie sprężyny Lesjofors 42 857 19 - czyli te standardowe, nie HD.
                                        Czytałem na wcześniejszych stronach tego wątku pozytywne opinie kolegów, którzy zamontowali Lesjofors HD (42 857 20), ja jednak nie chciałbym tracić na komforcie, stąd pytanie o te "zwykłe" sprężyny Lesjoforsa. Czy montując ewentualnie te HD trzeba też wymieniać przednie sprężyny na twardsze?

                                        Moje auto już rok po gwarancji, więc pozostaje poszukać na własną rękę dobrych sprężyn. Z góry dziękuję za porady.

                                        Komentarz

                                        • kazek103
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 351

                                          Czy ktoś montował u siebie sprężyny Lesjofors 42 857 19

                                          Właśnie zakupiłem te sprężyny i będę wymieniał, ale dopiero za około miesiąc będę mógł napisać coś więcej.

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez voytek
                                            ja jednak nie chciałbym tracić na komforcie
                                            Nie wiem jaki "charakter" mają u Ciebie sprężyny z przodu ale musisz sie liczyć że tylne ( inne niż seryjne ) beda miały inna charakterystykę ..... Ja przetestowałem już 3 komplety sprężyn i kazda była bardziej "twarda/sztywna" od serii..... dlatego najlepiej jest wymienić 4 sztuki.

                                            Komentarz

                                            • adamusek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 331

                                              Zamieszczone przez voytek
                                              Czy ktoś montował u siebie sprężyny Lesjofors 42 857 19 - czyli te standardowe, nie HD.
                                              Czytałem na wcześniejszych stronach tego wątku pozytywne opinie kolegów, którzy zamontowali Lesjofors HD (42 857 20), ja jednak nie chciałbym tracić na komforcie, stąd pytanie o te "zwykłe" sprężyny Lesjoforsa. Czy montując ewentualnie te HD trzeba też wymieniać przednie sprężyny na twardsze?

                                              Moje auto już rok po gwarancji, więc pozostaje poszukać na własną rękę dobrych sprężyn. Z góry dziękuję za porady.
                                              ja zrobilem kilkanascie tysi na HD i nie czuje roznicy na komforcie tzn jest super ale moze jestem malo wyczulony. Natomiast jezdze duzo po dziadoskich drogach i sie jeszdzi super...
                                              Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                              Ostrzega Yanosik
                                              Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                              Komentarz

                                              • voytek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 480
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Czy wymieniałeś też sprężyny z przodu, czy zostawiłeś fabryczne? Jak zachowuje się auto na sprężynach HD bez obciążenia (jedna osoba w aucie, pusty bagażnik) - tył nie ma tendencji do podskakiwania? W sumie sam już nie wiem które wybrać, cena ta sama...

                                                Komentarz

                                                • kazek103
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 351

                                                  Zamieszczone przez voytek
                                                  Czy wymieniałeś też sprężyny z przodu, czy zostawiłeś fabryczne? Jak zachowuje się auto na sprężynach HD bez obciążenia (jedna osoba w aucie, pusty bagażnik) - tył nie ma tendencji do podskakiwania? W sumie sam już nie wiem które wybrać, cena ta sama...
                                                  W tym wątku kolega szkoda pisał o perypetiach w Skodzie Tur swojego ojca, po wymianie na zamiennik trzyma normę i jest ok. jeśli ktoś lubi komfort może założyć o jeden stopień twardości mniej. Osobiście nie mam doświadczenia, ale zasugerowałem się wypowiedzią tego kolegi. Podobnie jak ty mam TSI 1,8 i zdecydowałem się na sprężyny z końcówką 19, choć katalogowo powinno być 18, ale mam fabrycznego haka.
                                                  Też zastanawiałem się nad HD, ale zazwyczaj sam podróżuję bez ładunku. Myślę że nie ma konieczności wymiany z przodu, tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył. Niech wypowiedzą się koledzy z większym doświadczeniem.

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez kazek103
                                                    Myślę że nie ma konieczności wymiany z przodu, tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył. Niech wypowiedzą się koledzy z większym doświadczeniem.
                                                    nie wiem czy mam większe doświadczenie, ale wymieniłbym tył i organoleptycznie stwierdził czy wymiana przodu jest potrzeba\konieczna.
                                                    Ja stwierdziłem, że nie jest i dla mnie jest OK.

                                                    [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 14:01 ]
                                                    Zamieszczone przez kazek103
                                                    tym bardziej że miałem dwie wymiany na gwarancji na twardsze i tylko tył
                                                    to akurat o niczym nie świadczy

                                                    [ Dodano: Czw 14 Mar, 13 14:01 ]
                                                    Zamieszczone przez kazek103
                                                    Skodzie Tur swojego ojca
                                                    a dla porządku Staruszek ma zwykłą FL
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...